Snídaně s jahodovou chia marmeládou

 

V sobotu jsme byli na samosběru jahod. 15kg nádherných a slaďučkých jahod. Co s nima? V první řadě jsme si je pomačkali do kelímů a dali zamrazit – super na zimu – přidáváme si je do snídaňových kaší, když na ostatní ovoce nemáte ani chuť, protože nechutná jak ovoce, nebo je vypěstované díky milionu chemikálií. Vím, že zima je daleko, ale nepodceňujem přípravu :)).

Zbytek se snědl, babička udělala jahodový táč a já tyhle zdravé pudinky nebo jak je nazvat :).

 

Ingredience (na 3 ks skleniček viz foto)

1/2 hrnku ovesných vloček (kupuju ty jemně drcené z Lídlu v modrém papírovém obalu)

1/2 hrnku kokosového mléka

1 lžička kokosového cukru nebo javorového sirupu

5 větších jahod + 3 na ozdobu

4 zarovnané lžíce chia semínek (měla jsem směs bílých a hnědých)

lžíce špaldových lupínků a hrst pekanových ořechů na dozdobení

Postup

  1. Vidličkou si rozmačkáme si 5 jahod na kaši a do nich přimícháme chia semínka a necháme cca 5 hodin odležet – chia nasáknou šťávu z jahod a vytvoří se nám taková chia marmeláda.
  2. Ovesné vločky namočíme v kokosovém mléce, kde rozmícháme i sirup nebo kokosový cukr a necháme také odležet cca 5 hodin v lednici. Vločky nasáknou mléko a dostaneme z toho ovesnou kaši. Část pekanových ořechů nasekáme na jemno a přidáme do ovesné kaše.
  3. 3 jahody si nakrájíme na menší kousky a můžeme začít s vrstvením.
  4. Nachystala jsem si skleničky od jogurtů, do kterých jsem nejdříve dala jahodovou marmeládu, pak ovesnou kaši a pokladla čerstvýma jahodama, pekanovýma ořechama a posypala špaldovýma lupínkama.

Jednoduché a ze surovin, které máme většinou vždycky doma :).

 

Jitka

Related Posts